torsdag 9 juni 2011

SNART ÄR DET SOMMARLOV...

Hej på er!
Då var det dags att skriva några rader igen :)
Har haft fullt upp under veckans gång med plugg och jobb.
 Försöker förtillfället att ta BE-kort, så jag kan köra mitt tunga släp helt själv,
vilket är bra mycket svårare än vad jag trodde innan!
Kämpar på med pluggandet fortfarande, men avbryter för att skriva några rader för er.

Just nu är det mycket runt hästarna också, denna vecka ska de ut på sommarbete!
 För nu anser vi att sommaren är här och hästarna behöver sommarlov.
Men det är en hel del som ska fixas innan vi kan släppa de små djuren!
Staketet ska kollas och repareras, hästarna ska vänjas vid gräs osv.
Det är helt enkelt inte bara att släppa dom i en hage, men kul är det i alla fall med allt pyssel!

Men innan Gustav får sommarlov ska han tävlas två gånger till och faktiskt åka på sitt första meeting!
Sen ska även min lillkille få sommarlov och vara häst på riktigt. 
Är inne i en riktigt härlig tävlingskänsla just nu och går och laddar som tusan inför våra starter.
Jag menar, hur kul är det inte att tävla? :)
Jag älskar tävlingsfixet dagen innan, de här med att bada, knoppa och fixa, mest av allt faktiskt.
Är ni likadana?
Eller föredrar ni tävlingsdagen?

Avslutar dagens inlägg med att fråga om det var någon som var på Charlies REA?
Hittade något?
Själv satt jag hemma och var sur över att jag själv inte kunde vara där hihi

Gustav och jag tackar för idag!
 Hörs igen om en vecka, kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar