fredag 17 juni 2011

DÅ VAR HÄSTARNA SLÄPPTA PÅ SOMMARBETE...

Hästarna går nu äntligen på sommarbete och lever livet som ”riktiga hästar”.
Tror att de njuter precis lika mycket som vi hästägare faktiskt.
Våra hästar går på sommarbete fram till augusti i år, hur länge har ni era hästar på bete under sommaren?

En annan rolig sak som händer är att de går framåt för mig och Gustav,
hur kul som helst!
Han har tävlat och varit riktigt duktig de senaste starterna.
Visst är det underbart när ridningen känns sådär lätt och rolig?
Nu har han dock lite sommarlov innan vi åker på meeting v.26. Är en hel del att fixa innan ett meeting, men mer om det en annan gång!


Ni har väl inte missat det nya hos Charlies?
Så som de supersnygga schabraken från Esperado
 eller de blingade sporremmarna som även finns i webshopen.
Själv är jag helt förälskad i Esperado schabraken, hur snygg är inte den lila färgen?!
Dressyrschabraket blir helt klart ett av inköpet på Falsterbo, jag bara måste ha det helt enkelt.
Även fast jag har en valack så tror jag att denna lila färg gör sig snygg på de flesta, även pojkarna.
Gäller bara att hitta ett par snygga lindor i samma färg också, men det tror jag att Charlies fixar ;)


Nu har jag skrivit på denna blogg ett tag och det känns bra!
Men är det något ni saknar, något speciellt som ni vill läsa om som ni tycker att jag missar eller borde ta upp? Hästvärlden är stor, så det finns en hel del att läsa och skriva om –
så ös på med förslag nu så hörs vi om en vecka igen!

Kram på er

1 kommentar:

  1. detta sätt är så sjukt snyggt...jag har benlindor i samma färg och en kompis har skydd i lila/grå som passar perfekt till detta...
    mina brudar släpptes sista maj på bete och nu om en vecka så flyttar vi till den gården där jag har betet...:)så brudarna hålls igång hela sommaren förutom en vilovecka första veckan och sedan vintervila till vintern...:) skall köra in lillan och lära känna min nya...skall bli en riktigt kul sommar

    SvaraRadera